Data
Czas
Koszt
Trening mindfulness dla dzieci i młodzieży – Mińsk Mazowiecki
Zapraszamy na trening uważności dla dzieci i nastolatków Metodą Eline Snel©, który rozpocznie się we wrześniu 2021*. Zajęcia będą odbywać się w poniedziałki w Szkole Jogi w Mińsku przy ul. Okrzei 10A.
PO CO MOJEMU DZIECKU TAKI TRENING?
Metoda Eline SnelⒸ – “Uwaga, to działa!” jest treningiem uważności dla dzieci i młodzieży (w tym młodych dorosłych), który powstał na bazie treningu uważności dla dorosłych Jona Kabata-Zinna (MBSR – Mindfulness Based Stress Reduction, prowadzony od 1979 roku). Metody, która jest poparta ponad 30-letnimi badaniami naukowymi, praktykowana na całym świecie i uznana jako pomocna nie tylko w łagodzeniu objawów stresu.
Metoda Eline SnelⒸ – “Uwaga, to działa!” jest treningiem uważności dla dzieci i młodzieży (w tym młodych dorosłych), który powstał na bazie treningu uważności dla dorosłych Jona Kabata-Zinna (MBSR – Mindfulness Based Stress Reduction, prowadzony od 1979 roku). Metody, która jest poparta ponad 30-letnimi badaniami naukowymi, praktykowana na całym świecie i uznana jako pomocna nie tylko w łagodzeniu objawów stresu.
Trening jest skierowany do dzieci i młodzieży w wieku 5-19 lat. Treści są tak dostosowane, by odpowiadać na możliwości poznawcze oraz potrzeby emocjonalne uczestników każdej z grup wiekowych. Poprzez wykorzystanie historyjek, wyobraźni oraz prostych ćwiczeń, dzieci i młodzież otrzymują narzędzia, które mogą wykorzystać by lepiej zrozumieć siebie i innych, a także rozwijać umiejętność radzenia sobie w różnych sytuacjach. Bardzo obrazowe hasła, jak „przycisk pauzy”, „siedzieć jak żaba” czy „test spaghetti” pozwalają w łatwiejszy sposób opanować różne umiejętności w zakresie uważności (w tym radzenia sobie z emocjami).
POTENCJALNE KORZYŚCI:
• wzrost koncentracji (lepsza wydajność uczenia się) i polepszenie pamięci
• wzrost zdolności radzenia sobie z emocjami, frustracjami, bólem i napięciem
• długoterminowy i zauważalny spadek dolegliwości, takich jak zmęczenie, choroby, niepokój i bezsenność
• zauważalny wzrost zdolności relaksowania umysłu i ciała
• więcej energii, równowagi, przyjemności z życia
• więcej odpowiedzialności za siebie, innych i środowisko
• polepszenie relacji interpersonalnych
• wzrost koncentracji (lepsza wydajność uczenia się) i polepszenie pamięci
• wzrost zdolności radzenia sobie z emocjami, frustracjami, bólem i napięciem
• długoterminowy i zauważalny spadek dolegliwości, takich jak zmęczenie, choroby, niepokój i bezsenność
• zauważalny wzrost zdolności relaksowania umysłu i ciała
• więcej energii, równowagi, przyjemności z życia
• więcej odpowiedzialności za siebie, innych i środowisko
• polepszenie relacji interpersonalnych
CZY MOJE DZIECKO/NASTOLATEK MOŻE SKORZYSTAĆ Z TEGO TRENINGU?
Trening jest skierowany do dzieci w dwóch grupach wiekowych: 5-8 lat i 9-12 lat oraz nastolatków także w dwóch grupach wiekowych 13-15 lat (uczniowie szkół podstawowych) i 16-19 lat (uczniowie szkół ponadpodstawowych). Treści są tak dostosowane, by odpowiadać na możliwości i potrzeby uczestników w danym wieku.
Trening jest skierowany do dzieci w dwóch grupach wiekowych: 5-8 lat i 9-12 lat oraz nastolatków także w dwóch grupach wiekowych 13-15 lat (uczniowie szkół podstawowych) i 16-19 lat (uczniowie szkół ponadpodstawowych). Treści są tak dostosowane, by odpowiadać na możliwości i potrzeby uczestników w danym wieku.
Poprzez wykorzystanie historyjek, wyobraźni oraz prostych ćwiczeń, dzieci otrzymują narzędzia, które mogą wykorzystać, by lepiej zrozumieć siebie i innych, a także rozwijać umiejętność radzenia sobie w różnych sytuacjach. Bardzo obrazowe hasła, jak „przycisk stop”, „siedzieć jak żaba” czy „test spaghetti” pozwalają w łatwiejszy sposób opanować różne umiejętności w zakresie uważności.
„Dzieci uczą się ćwiczyć swoją uważność: uspokoić gonitwę myśli, uchwycić i zaakceptować swoje emocje. Doskonalą bycie życzliwym dla siebie i innych. Celem ćwiczeń jest osiągnięcie spokoju, lepszej koncentracji, zrozumienia i łagodności.” – Eline Snel
STRUKTURA TRENINGU w grupie wiekowej 5-8 lat:
– 8 spotkań (1 zajęcia raz w tygodniu – 45 minut),
– codzienne 5-10 minutowe ćwiczenia utrwalające wykonywanie samodzielnie w domu.
– 8 spotkań (1 zajęcia raz w tygodniu – 45 minut),
– codzienne 5-10 minutowe ćwiczenia utrwalające wykonywanie samodzielnie w domu.
STRUKTURA TRENINGU w grupie wiekowej 9-12 lat:
– 8 spotkań (1 zajęcia raz w tygodniu – 60 minut),
– codzienne 5-10 minutowe ćwiczenia utrwalające wykonywanie samodzielnie w domu.
– 8 spotkań (1 zajęcia raz w tygodniu – 60 minut),
– codzienne 5-10 minutowe ćwiczenia utrwalające wykonywanie samodzielnie w domu.
STRUKTURA TRENINGU w grupie wiekowej 13-15 lat:
– 10 spotkań (1 zajęcia raz w tygodniu – 75 minut),
– codzienne 10-20 minutowe ćwiczenia utrwalające wykonywanie samodzielnie w domu.
– 10 spotkań (1 zajęcia raz w tygodniu – 75 minut),
– codzienne 10-20 minutowe ćwiczenia utrwalające wykonywanie samodzielnie w domu.
STRUKTURA TRENINGU w grupie wiekowej 15-19 lat:
– 10 spotkań (1 zajęcia raz w tygodniu – 90 minut),
– codzienne 10-20 minutowe ćwiczenia utrwalające wykonywanie samodzielnie w domu.
– 10 spotkań (1 zajęcia raz w tygodniu – 90 minut),
– codzienne 10-20 minutowe ćwiczenia utrwalające wykonywanie samodzielnie w domu.
W CZASIE TRENINGU DZIECI I MŁODZIEŻ ĆWICZĄ:
– koncentrowanie uwagi na danej czynności/przedmiocie, utrzymywanie jej, kierowanie jej w pożądaną stronę,
przenoszenie na inny obiekt,
– obserwowanie swoich emocji, odczuć z ciała, doznań smakowych, węchowych, słuchowych zarówno ze świata
zewnętrznego, jak i wewnętrznego,
– nazywanie i akceptowanie własnych emocji i myśli bez oceniania ich,
– rozpoznawanie „trudnych myśli” i „trudnych emocji”, by ich nie tłumić, ale umieć dawać im życzliwą uwagę,
– akceptowanie siebie takimi jakimi są, a poprzez to rozwijanie życzliwości wobec siebie i innych.
– koncentrowanie uwagi na danej czynności/przedmiocie, utrzymywanie jej, kierowanie jej w pożądaną stronę,
przenoszenie na inny obiekt,
– obserwowanie swoich emocji, odczuć z ciała, doznań smakowych, węchowych, słuchowych zarówno ze świata
zewnętrznego, jak i wewnętrznego,
– nazywanie i akceptowanie własnych emocji i myśli bez oceniania ich,
– rozpoznawanie „trudnych myśli” i „trudnych emocji”, by ich nie tłumić, ale umieć dawać im życzliwą uwagę,
– akceptowanie siebie takimi jakimi są, a poprzez to rozwijanie życzliwości wobec siebie i innych.
KOSZT TRENINGU WYNOSI 800 zł/DZIECKO w grupie wiekowej 5-8 lat i 9-12 lat:
– 1 konsultację z rodzicem/rodzicami dotyczącą uczestnictwa dziecka w treningu (do 30 min)
– 1 konsultację z dzieckiem dotyczącą uczestnictwa w treningu (do 30 min)
– 8 tematycznych grupowych sesji treningowych po 45 (gr młodsza) i 60 min. grupa starsza minut (raz w tygodniu)
– 8 mailowych informacji dla rodziców o tematyce zajęć w każdym tygodniu
– 1 książkę Eline Snel „Uważność i spokój żabki” z CD
– materiały i pomoce potrzebne do zajęć/ćwiczeń w domu
– spotkanie podsumowujące trening z rodzicem/rodzicami (do 30 min)
– spotkanie podsumowujące z dzieckiem (do 30 min)
– 1 konsultację z rodzicem/rodzicami dotyczącą uczestnictwa dziecka w treningu (do 30 min)
– 1 konsultację z dzieckiem dotyczącą uczestnictwa w treningu (do 30 min)
– 8 tematycznych grupowych sesji treningowych po 45 (gr młodsza) i 60 min. grupa starsza minut (raz w tygodniu)
– 8 mailowych informacji dla rodziców o tematyce zajęć w każdym tygodniu
– 1 książkę Eline Snel „Uważność i spokój żabki” z CD
– materiały i pomoce potrzebne do zajęć/ćwiczeń w domu
– spotkanie podsumowujące trening z rodzicem/rodzicami (do 30 min)
– spotkanie podsumowujące z dzieckiem (do 30 min)
KOSZT TRENINGU WYNOSI 900 zł/DZIECKO w grupie wiekowej 13-15 lat i 16-19 lat:
– 1 konsultację z rodzicem dotyczącą uczestnictwa nastolatka w treningu (do 30 min)
– 1 konsultację z nastolatkiem dotyczącą uczestnictwa w treningu (do 30 min)
– 10 tematycznych grupowych sesji treningowych po 75 min (grupa 16-15) lub 90 min (grupa 15-19 lat) raz w tygodniu
– 1 książkę Eline Snel „Daj przestrzeń… i bądź blisko” z CD
– materiały i pomoce potrzebne do zajęć/ćwiczeń w domu
– spotkanie podsumowujące trening z rodzicem/rodzicami (do 30 min)
– spotkanie podsumowujące z nastolatkiem(do 30 min)
– 1 konsultację z rodzicem dotyczącą uczestnictwa nastolatka w treningu (do 30 min)
– 1 konsultację z nastolatkiem dotyczącą uczestnictwa w treningu (do 30 min)
– 10 tematycznych grupowych sesji treningowych po 75 min (grupa 16-15) lub 90 min (grupa 15-19 lat) raz w tygodniu
– 1 książkę Eline Snel „Daj przestrzeń… i bądź blisko” z CD
– materiały i pomoce potrzebne do zajęć/ćwiczeń w domu
– spotkanie podsumowujące trening z rodzicem/rodzicami (do 30 min)
– spotkanie podsumowujące z nastolatkiem(do 30 min)
PRZED ROZPOCZĘCIEM TRENINGU ZAPRASZAMY NA KONSULTACJĘ:
• dla RODZICA (ok. 30 min), podczas której porozmawiamy o Pani/Pana oczekiwaniach odnośnie treningu i chętnie odpowiem na pojawiające się pytania
• oraz dla DZIECKA (ok. 30 min)- będzie to okazja, abyśmy się nawzajem poznali, by dziecko opowiedziało, czego chciałoby się nauczyć na treningu oraz by poznało Żabę Freda, który będzie przewodnikiem podczas nauki uważności 

Konsultacja przed treningiem jest płatna (140 zł). Kwota będzie odliczona od całej kwoty treningu po zakwalifikowaniu się do treningu i podjęciu decyzji o wzięciu w nim udziału. Opłata za konsultację jest bezzwrotna, niezależnie od decyzji o udziale bądź nie w treningu.
ZAPISY:
507 160 170
kontakt@treningzabki.pl
kontakt@treningzabki.pl
PROWADZĄCA: Beata Kamińska-Suchanek – certyfikowana trenerka mindfulness dla dzieci i młodzieży Metodą Eline Snel©, psycholog z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, młodzieżą, rodzicami oraz nauczycielami więcej informacji
Więcej informacji? Proszę o kontakt telefoniczny: 507 160 170 .
*Organizator zastrzega sobie możliwość przesunięcia lub odwołania kursu w przypadku nie zgłoszenia się minimalnej liczby chętnych lub z powodów nie zależnych od organizatora.