kurs mindfulness dla młodzieży w wieku 15-19 lat - Warszawa Uważność i spokój żabki

Kurs mindfulness dla młodzieży w wieku 15-19 lat

Kursy dla dzieci/młodzieży w innych grupach wiekowych:

 
 

 

 

Co to jest mindfulness/uważność?

Jak radzić sobie ze stresem, egzaminami, lękami, niepewnościami związanymi z wyborem ścieżki rozwoju, studiów oraz decyzji, które coraz częściej będą miały wpływ na dalsze życie? Kurs mindfnulness dla młodzieży w wieku 15-19 lat wspiera młodych ludzi w odkrywaniu swojej własnej ścieżki – nie tej narzuconej przez oczekiwania, ale tej z głębi serca, pasji, talentów. Pomaga odkryć także jak i gdzie odnaleźć głęboki wewnętrzny spokój, jak radzić sobie z oczekiwaniami otoczenia, natłokiem myśli, zmartwieniami i obawami. Kurs mindfulness dla młodzieży został specjalnie przygotowany przez Eline Snel dla młodych ludzi w wieku, w którym wkraczają w dorosłe życie pełen wyzwań, przygód i odkryć.

 

Potencjalne korzyści z kursu mindfulness dla młodzieży w wieku 15-19 lat (liceum, technikum, szkoła branżowa) połączonego z regularnymi ćwiczeniami w domu:

  • lepiej radzić z codziennym stresem w życiu szkolnym jak i prywatnym związanym
  • szybsze rozpoznawanie myśli oceniających, wartościującym, krytykujących i in. (“nie zdam egzaminu”, “jestem beznadziejna_y”, “zawsze coś zepsujesz” itd.) oraz bardziej efektywne radzenie sobie z nimi
  • łatwiejsze i szybsze radzenie sobie z lękiem, smutkiem, niepewnością oraz innymi uczuciami, które pojawiają się bardzo intensywnie w okresie dorastania, a dodatkowo wzmacniane są przez obecną sytuację epidemiologiczną
  • lepsze poznanie siebie – pragnień, marzeń, hobby, ukrytych talentów
  • więcej odwagi w podejmowaniu nowych wyzwań
  • łatwiejsze odpuszczanie kiedy trzeba, i nie poddawanie się, kiedy coś naprawdę jest ważne
  • łatwiejsze regenerowanie fizyczne/psychiczne, bardziej efektywny sen (głębszy, dający więcej energii)
  • dłuższa koncentracja uwagi, łatwiejsze zauważanie rozproszeń (np. poprzez myśli, dźwięki na zewnątrz itp.) i powrót do swoich zadań/pasji/chwili relaksu
  • szybsze przechodzenie w stan relaksu umysłu i ciała
  • bardziej adekwatna samoocena, poczucie wpływu na swoje samopoczucie, pojawiające się emocje oraz spodziewane i niespodziewane sytuacje
  • zwiększenie życzliwości wobec siebie oraz innych
  • bardziej satysfakcjonujące relacje z przyjaciółmi, rówieśnikami oraz osobami z otoczenia (rodzina, rodzeństwo itp.)

 

Jak przebiega kurs mindfulness dla młodzieży?

Kurs mindfulness dla młodzieży w wieku 15-19  trwa 10 tygodni. Każde zajęcia to poznawanie nowego obszaru uważności (patrz harmonogram zajęcia 1-3) i ćwiczenia jak je wykorzystać w różnych życiowych sytuacjach (patrz harmonogram zajęcia 4-8) oraz rozwinąć życzliwość wobec siebie oraz innych (harmonogram: zajęcia 9-10). Zajęcia trwają każdorazowo 90 min., a spotkań jest 10 spotkań. Badamy i rozwijamy uważność w danych obszarach podczas zajęć, w ciągu tygodnia zapraszam do codziennych 5-10-15 min. ćwiczeń ze proponowanymi nagraniami w formacie mp3.

 

Nie mam za wiele czasu – ile trzeba ćwiczyć, żeby wynieść coś z takiego kursu mindfulness dla młodzieży?

Potrzeba 5-10-15 minut w ciągu dnia. 10 minut i 10 tygodni – to za mało? 10 tygodni to 70 dni co najmniej 5-10-15 min. ćwiczeń czyli 350-700-1050 min.  Nadal wydaje się mało? Od 4 lat prowadzę treningi uważności dla dzieci i młodzieży (od początku tej metody w Polsce), i wiele razy przekonałam się, że pierwsze efekty można zobaczyć już po 1-4 tygodniach systematycznych ćwiczeń. Mózgi młodych dorosłych są wciąż bardzo plastyczne. Podczas ćwiczeń budują się nowe połączenia w mózgu, a informacje między neuronami są przesyłane w bardziej harmonijny sposób. Ponadto można odkryć nawyki myślowe, martwe punkty, potencjały. 5-10-15 minut dziennie może wnieść wiele zmian do Twojego Rodzicu życia, a także Twojej_go wkraczającego w dorosły świat młodego człowieka.   Podczas kursu mindfulness dla młodzieży oraz w dalszej podróży z uważnością  ważna jest systematyczność – nawet jeśli ćwiczenie trwa tylko 5-10-15 minut dziennie. Spróbuj z nagraniem poniżej, a jeśli ci się spodoba – zaproponuj młodemu człowiekowi 🙂

 

Kurs mindfulness dla młodzieży w wieku 15-19 lat - ćwiczenie Radzenie sobie z trudnymi emocjami

 

Kto może skorzystać z kursu mindfulness dla młodzieży? Czy trzeba mieć jakieś zaburzenia?

Pierwsze i najważniejsze – kurs mindfulness dla młodzieży to NIE terapia! Może przyjść każdy*** jeśli tylko chce. W swojej praktyce nie chcę nikogo zmuszać do kursu, jednocześnie chętnie potowarzyszę w odkrywaniu uważności . Jeśli lepsze radzenie sobie ze stresem, napięciem, niepokojem to coś, co może pomóc, to serdecznie zapraszam. Nie trzeba mieć żadnych problemów by skorzystać z dobrodziejstw uważności.

 

Czy to jakaś nowomoda? O kursach mindfulness można przeczytać i usłyszeć już wszędzie.

Na świecie zarówno dorośli jak i  młodzież korzystają z takich kursów w szkołach, uniwersytetach, miejscach pracy a także np. w sporcie czy rozwoju artystycznym, nie wspominając o pracownikach NASA (serio!). Kursy dla dorosłych są dostępne na świecie od 40 lat (w Polsce od ponad 10), zaś kursy mindfulness dla młodzieży od około 20 lat na świecie i 4 lat w Polsce (w metodzie Eline Snel).

 

Przed rozpoczęciem kursu mindfulness dla młodzieży, zapraszam młodego człowieka z rodzicem_ami/opiekunką_em/opiekunami  – albo bez** na konsultację:

• dla RODZICA (do 25 min), podczas której porozmawiamy o Pani/Pana oczekiwaniach odnośnie treningu, możliwości ćwiczeń w domu pomiędzy zajęciami oraz  chętnie odpowiem na pojawiające się pytania
• oraz dla MŁODEGO CZŁOWIEKA(do 25 min) – to okazja, abyśmy się nawzajem poznali, byśmy mogli razem  sprawdzić czy możemy ze sobą współpracować, jakich nowych umiejętności chał(a)by się nauczyć, poznać, rozwinąć, odkryć.


Konsultacja przed treningiem jest osobno płatna (140 zł). Opłata za konsultację jest bezzwrotna, niezależnie od decyzji o udziale bądź nie w treningu.

 

Z czego składa się kurs mindfulness dla młodzieży w wieku 15-19 lat?

• 10 tematycznych grupowych sesji treningowych po 90 min. raz w tygodniu
• 10 mailowych informacji dla rodziców o tematyce zajęć w każdym tygodniu
• 1 książkę Eline Snel „Daj przestrzeń… i bądź blisko” z  mp3 – nagrania dla uczestniczki_ka, a książka do przeczytania dla rodzica
• materiały i pomoce potrzebne do zajęć/ćwiczeń w domu
• spotkanie podsumowujące trening z rodzicem/rodzicami (do 25 min)
• spotkanie podsumowujące z absolwentką_em kursu(do 25 min)

 

Kto prowadzi kurs mindfulness dla młodzieży?

Beata Kamińska-Suchanek – certyfikowana trenerka i superwizorka mindfulness dla dzieci i młodzieży w metodzie Eline Snel oraz nauczycielka uważności dla dorosłych Chcę wiedzieć więcej >>

 

Jak mogę zapisać moje dziecko na kurs mindfulness dla młodzieży? Albo jak się mogę zapisać sam_a?*

1 krok: Wybierz termin konsultacji przed treningiem Zapisy >>

2 krok: Poznajmy się i porozmawiajmy o Waszych potrzebach podczas konsultacji

3 krok: Przed Wami decyzja o udziale bądź nie w kursie mindfulness dla młodzieży (odbycie konsultacji nie zobowiązuje do udziału w kursie)

4 krok: Młody człowiek bierze udział w cotygodniowych zajęciach, a w ciągu tygodnia ćwiczy w domu po 10-15 minut ze wskazanymi nagraniami mp3

5 krok: Zapraszam na indywidualne spotkanie podsumowujące. Jest to też dobry czas by porozmawiać o bieżących potrzebach, rozwijaniu uważności i co dalej.

 

Gdzie znajdę więcej informacji?

Zapraszam do kontaktu:

telefonicznego: +48 507 160 170

aplikację: WhatsApp – Trening żabki

mailowego: kontakt@treningzabki.pl

lub poprzez stronę: Kontakt

 

A może masz_cie ochotę na chwilę się zatrzymać w ciągu dnia albo po dniu pełnym wyzwań i posłuchać siebie? Jeśli tak, zapraszam do ćwiczenia “Zatrzymaj się i posłuchaj siebie” z książki Eline Snel “Daj przestrzeń… i bądź blisko”.

Kurs mindfulness dla młodzieży w wieku 15-19 lat - ćwiczenie Zatrzymaj się i posłuchaj siebie - Warszawa

Owocnych ćwiczeń i do zobaczenia na kursie!

 

Organizatorka zastrzega sobie prawo do przesunięcia terminu kursu w przypadku nie zebrania się wystarczającej ilości uczestników.

*Jeśli masz ukończone 18 lat możesz sam_a się zgłosić na trening. To wystarczy 🙂

** Jeśli z jakichkolwiek powodów Twój rodzic / opiekun_ka nie może uczestniczyć w konsultacji, wystarczy że przyjdziesz z podpisanym przez opiekuna prawnego formularzem (jeśli nie masz ukończonych 18 lat). Daj znać – podeślę Ci go na maila 🙂

*** o ile nie ma przeciwskazań lub bardziej skuteczne w danej sytuacji wydaje się inne oddziaływanie

  • 00

    dni

  • 00

    godzin

  • 00

    minut

  • 00

    sekund

Harmonogram

02-03-2022

18:00 - 19:30
Spotkanie 1
Obserwacja i koncentracja (czyli o kotwicy/wsparciu jakim może być oddech)

09-03-2022

18:00 - 19:30
Spotkanie 2
Z głowy do ciała (czyli o miejscu uważności)

16-03-2022

18:00 - 19:30
Spotkanie 3
Smakować, czuć, słyszeć, widzieć i dotykać (sztuka uważności poprzez zmysły)

23-03-2022

18:00 - 19:30
Spotkanie 4
Poczuj uczucia (czyli o naturze emocji i uczuć oraz jak się nimi zaopiekować)

30-03-2022

18:00 - 19:30
Spotaknie 5
Sztab ekspertów i fabryka trosk (czyli o myślach, które wtrącają się we wszystko)

06-04-2022

18:00 - 19:30
Spotkanie 6
Napięcie i rozluźnienie (czyli jak radzić sobie ze stresem)

11-04-2022

18:00 - 19:30
Spotkanie 7
Sztuka komunikacji (czyli o tym, co komunikuję... świadomości w komunikacji)

20-04-2022

18:00 - 19:30
Spotkanie 8
Cierpliwość, zaufanie i odpuszczanie (jak radzić sobie z tym co się dzieje; kiedy nie mamy na coś wspływu; chcielibyśmy by było inaczej niż jest)

27-04-2022

18:00 - 19:30
Spotkanie 9
Bycie życzliwym jest fajne (czyli o życzliwości wobec siebie...)

11-05-2022

18:00 - 19:30
Spotkanie 10
Tajemnica szczęścia

Data

02 mar 2022 - 11 maj 2022

Czas

18:00 - 19:30

Koszt

850,00zł

Etykiety

2022,
wkrótce
Centrum mindfulness dla dzieci, młodzieży i dorosłych

Lokalizacja

Centrum mindfulness dla dzieci, młodzieży i dorosłych
Marszałkowska 83/64, 00-683 Warszawa
Strona WWW
https://treningzabki.pl

Organizator

Beata Kamińska-Suchanek
Telefon
+48507160170
Email
kontakt@treningzabki.pl
Strona WWW
https://treningzabki.pl
Kod QR